Σάββατο 25 Μαΐου 2013

Αύξηση 40% στις δαπάνες του ψηφιακού φαρμακευτικού μάρκετινγκ

Οι επενδύσεις της φαρμακευτικής βιομηχανίας στα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας, σε παγκόσμιο επίπεδο, σημείωσαν αύξηση 40% το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την εταιρία ερευνών αγοράς Cegedim Strategic Data (CSD).

Πραγματοποιώντας έλεγχο στις προωθητικές στρατηγικές του κλάδου, η CSD παρατήρησε αύξηση 65% σε δαπάνες στα εργαλεία προώθησης e-detailing, e-mailing και webinar/webcast σε σύγκριση με το 2011 στις ΗΠΑ.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι δαπάνες για τα ίδια κανάλια στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν περίπου 40% συγκριτικά με το 2011. Ωστόσο, η CSD τόνισε ότι οι επενδύσεις στην Ευρώπη στο ψηφιακό μάρκετινγκ αποτελούν “μονάχα ένα μέρος των όσων ξοδεύονται στις ΗΠΑ” και κάνει λόγο για μια καθυστέρηση στην ανάπτυξη και στη γενική αποδοχή από τους επαγγελματίες υγείας.

Ο Christopher Wooden, ο αντιπρόεδρος της CSD στο τμήμα Global Promotion Audit, δήλωσε ότι “δύο κύριοι παράγοντες έχουν βοηθήσει στο να καθοδηγήσουν την κίνηση αυτή στην ψηφιοποίηση: Πρώτον, η πραγματικότητα που ισχύει με τις πατέντες αφήνει τις εταιρίες με λιγότερα χρήματα για να επενδύσουν στο ανθρώπινο δυναμικό πωλήσεων. Δεύτερον, η τεχνολογία έχει προχωρήσει σε σημείο που η χρήση της ως μέρος της στρατηγικής σε πολλαπλά κανάλια (multichannel) γίνεται περισσότερο ελκυστική και λιγότερο ακριβή. Το φαρμακευτικό μάρκετινγκ στις ΗΠΑ ξεκάθαρα πρωτοπορεί, ωστόσο περιμένουμε να δούμε συνεχιζόμενη και ταχεία επέκταση και στην Ευρώπη”.
Σταθερές οι συνολικές δαπάνες στο φαρμακευτικό μάρκετινγκ

Παρά τη σημαντική αύξηση των επενδύσεων στα online κανάλια, η CSD αναφέρει ότι η γενική εικόνα στο φαρμακευτικό μάρκετινγκ αναδεικνύει ότι οι συνολικές δαπάνες παρέμειναν σταθερές μεταξύ του 2011 και του 2012, στα 90 δισεκ. δολάρια.

Οι περικοπές στις ομάδες πωλήσεων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη αντισταθμίστηκαν από τις επενδύσεις στις αναδυόμενες αγορές. Στη Βραζιλία οι επενδύσεις στην προώθηση αυξήθηκαν 7% και στην Κίνα κατά 20% σε σχεδόν 2 δισεκ. δολάρια.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της Cegedim, ο Christopher Wooden υπογράμμισε ότι οι ψηφιακές λύσεις δεν θα αντικαταστήσουν τις ομάδες πωλήσεων και πρόσθεσε ότι “τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την αξία της σχέσης κατά την πρόσωπο με πρόσωπο προώθηση, αλλά τα νέα αυτά κανάλια όταν χρησιμοποιούνται με συνοχή, θα αυξήσουν και θα βελτιώσουν τη συνολική εμπειρία του επαγγελματία υγείας ως πελάτη”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου