Σάββατο 25 Μαΐου 2013

Τα Social Media σε νοσοκομειακή εφαρμογή
Ένα σπουδαίο συνδυασμό φαίνεται πως αποτελούν τα νοσοκομεία και τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης (social media), καθώς μπορούν να προσφέρουν μια πληθώρα ευκαιριών διασύνδεσης με ασθενείς, αλλά και με άλλους φορείς του κλάδου της υγείας.

Πολλοί οργανισμοί είναι δύσπιστοι ως προς τη χρησιμότητα των social media και διστάζουν να τα αξιοποιήσουν, λόγω των ζητημάτων ευθύνης και προστασίας της ιδιωτικής ζωής που μπορούν να προκύψουν. Κάποια νοσοκομεία, ωστόσο, φαίνεται ότι καταφέρνουν να διαχειριστούν ενδεχόμενους κινδύνους και απολαμβάνουν τα οφέλη:

Mayo Clinic
Η Κλινική Mayo εδώ και καιρό αποτελεί μια online πηγή ιατρικών πληροφοριών, μέσω μιας ιστοσελίδας που προσφέρει συμβουλές και τεχνογνωσία από περισσότερους από 3.300 επαγγελματίες υγείας δωρεάν. Η ίδια επιπλέον έχει το δικό της μέσο κοινωνικής δικτύωσης όπου οι ασθενείς και οι γιατροί μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους, ενώ και μέσω άλλων πλατφόρμων όπως το YouTube, το Facebook και το Twitter, η Mayo Clinic διεξάγει εκστρατείες για την προώθηση της υγείας.

Children’s Hospital Boston
Το Νοσοκομείο Παίδων της Βοστώνης έχει μια πολύ δημοφιλής σελίδα στο Facebook. Βέβαια μόνο μια σελίδα δεν είναι αρκετή στις μέρες μας για μια ικανοποιητική στρατηγική αξιοποίηση των social media, ωστόσο το νοσοκομείο αυτό ξεχωρίζει όχι μόνο για το σύνολο του κοινού που προσέλκυσε, αλλά και για το περιεχόμενο της. Τα δημοσιεύματά της έχουν μια ιδιαίτερη απήχηση στο κοινό, ενώ ακόμη ενθαρρύνουν και άλλους ασθενείς να μοιραστούν με την κοινότητα την περίπτωση τους. Αναρτώντας φωτογραφικό υλικό αναδεικνύει οικογένειες και ασθενείς, οι οποίοι με τη σειρά τους μεταφέρουν στους κύκλους τους τη διαδραστικότητα της σελίδας.

Texas Health Resources
Σε γενικές γραμμές τα νοσοκομεία –κυρίως στο εξωτερικό, όπως διαπιστώνεται– χρησιμοποιούν τα social media για να συνδεθούν τόσο σε εσωτερικό επίπεδο, όσο και στην ανάπτυξη μιας κοινότητας “οπαδών”. Το νοσοκομειακό δίκτυο Texas Health Resources αξιοποιεί τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης αλληλοσυνδέοντας το ιατρικό του προσωπικό, καθώς και τους υπόλοιπους επαγγελματίες υγείας, προωθώντας την υιοθέτηση και εφαρμογή των ηλεκτρονικών ιατρικών φακέλων. Επιπλέον, χρησιμοποιεί το δίκτυο Yammer για να μεταφέρει μηνύματα, εκπαιδευτικά βίντεο, κλπ.

Henry Ford Hospital
Η χρήση των social media από το νοσοκομειακό δίκτυο Henry Ford, έγινε γνωστή από τη ζωντανή μετάδοση μηνυμάτων μέσω του Twitter (live-tweeting) κατά τη διάρκεια μιας χειρουργικής επέμβασης στον εγκέφαλο ενός 47χρονου ασθενή. Κατά την επέμβαση οι γιατροί συζήτησαν για τη διαδικασία με περισσότερα από 1.900 άτομα, ενώ ακόμη ανάρτησαν και ένα βίντεο στο YouTube. Συγκεκριμένα, το νοσοκομείο Henry Ford κοντά στο Ντιτρόιτ που εφάρμοσε αυτήν την πρακτική, κέρδισε την προσοχή των ΜΜΕ και απέδειξε ότι τα social media μπορούν να συμβάλλουν στην ιατρική εκπαίδευση. Εκτός όμως από το Twitter, το νοσοκομειακό δίκτυο δημοσιεύει και προωθεί τα νέα του με news feeds και χρησιμοποιεί το Flickr, καθώς και ιστολόγια (blogs) προκειμένου να συνδεθεί με τους ασθενείς και γενικότερα το κοινό.

Τα νοσοκομεία που θα συνεχίσουν να ευδοκιμούν, έχουν κατανοήσει ότι η διαχείριση των online κοινοτήτων τους θα πρέπει είναι εξατομικευμένη και κοινωνική και όχι στατική και υπερφορτωμένη από πληροφορίες –παγίδα συχνή για τους περισσότερους φορείς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου